Nadat u een afspraak bij ons heeft gemaakt ontvangt u van ons een bevestiging per mail met daarin de datum en tijdstip van de afspraak en met welke therapeut en op welke locatie u de afspraak heeft. Daarnaast staan in deze mail een aantal huisregels welke belangrijk zijn om te weten. Wij vragen u deze mail goed door te lezen. De eerste afspraak noemen wij de intake. Deze intake is bedoeld om een zo goed en volledig mogelijk beeld van uw klachten te krijgen. We doen dit door middel van een vraaggesprek en een fysiotherapeutisch onderzoek. We bespreken de reden waarom u bij de fysiotherapeut terecht bent gekomen, wat precies uw klachten zijn en hoe en wanneer deze zijn ontstaan en wat uw verwachtingen zijn van de behandeling. Daarnaast zal uw fysiotherapeut een lichamelijk onderzoek uitvoeren om na te gaan waar uw klachten vandaan kunnen komen. Uw fysiotherapeut zal dan een behandelplan opstellen en dit met u bespreken. Hierin zal aan bod komen wat wij voor u kunnen doen, wat u van ons kunt en mag verwachten, wat u zelf aan uw herstel kunt doen en hoe lang de therapie ongeveer zal duren. Indien mogelijk zal uw fysiotherapeut ook gelijk een start maken met de behandeling. Alle gegevens worden bijgehouden in een elektronisch patiëntendossier (EPD). Het privacyreglement is ter inzage in de praktijkinformatiemap en ook te vinden op onze website. U kunt zelf contact met ons opnemen voor het maken van een afspraak. Fysiotherapie is voor iedereen rechtstreeks toegankelijk. U heeft bij ons dus geen verwijsbriefje van uw huisarts meer nodig voor een intake of een fysiotherapeutische behandeling, maar u kunt zich met uw klachten rechtstreeks tot ons wenden. Natuurlijk mag u nog altijd eerst een afspraak met uw huisarts maken, maar het hoeft in principe niet meer. Komt u zonder verwijzing van uw huisarts of specialist dan zijn wij verplicht om een screening te doen; dit is bedoeld om na te gaan of uw klachten passen binnen het domein van de fysiotherapie en u bij ons op de juiste plek bent. Komt u met een verwijzing dan is de screening al gedaan door de verwijzer en zullen wij de screening niet uitvoeren. Uiteraard blijven wij wel alert en bij twijfel nemen wij contact op met uw verwijzer. Bent u verzekerd voor fysiotherapie en hebben wij een contract met uw zorgverzekeraar dan declareren wij rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. In uw declaratieoverzicht kunt u de declaraties inzien. Bent u niet verzekerd voor fysiotherapie dan ontvangt u van ons een factuur. Afhankelijk van uw verzekering kunt u deze indienen voor (gedeeltelijke) vergoeding. Wij adviseren u om hiervoor altijd eerst contact met uw zorgverzekeraar op de te nemen om onvoorziene kosten te voorkomen. Heeft u vragen over uw behandeling en/of uw declaratie(s), dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen via: 020 – 679 44 97 dan wel: secretariaat@fysioplus.nl. Wij helpen u graag! Team FysioPlus
FysioPlus de Wolkenkrabber
FysioPlus De Mirandabad
FysioPlus Oostoever Sloterplas
Uw eerste afspraak
Allereerst: welkom bij FysioPlus!
De intake
Uw behandelplan
Electronisch patiëntendossier (EPD)
Goed om te weten!
Declaratie
OPENINGSTIJDEN
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
ZondagDIRECT UW AFSPRAAK MAKEN
BEZOEK ONS
Deltastraat 2, 1078PC Amsterdam (Zuid)
@: wolkenkrabber@fysioplus.nl
De Mirandalaan 9, 1079 PA Amsterdam (Zuid)
@: mirandabad@fysioplus.nl
Bonnefantenstraat 8, 1064 PN Amsterdam (West)
@: oostoever@fysioplus.nlMaak nu direct een afspraak